Wat heb ik vandaag gedaan.. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Xavera Megens - WaarBenJij.nu Wat heb ik vandaag gedaan.. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Xavera Megens - WaarBenJij.nu

Wat heb ik vandaag gedaan..

Door: Xavera

Blijf op de hoogte en volg Xavera

06 April 2014 | Japan, Tokio

Yosh minna san

Vannacht gelukkig een beetje bij kunnen slapen en tevens uitgevonden dat futons niet voor westerlingen geschikt zijn (O_O)

Osamu san en Pika chan zijn vandaag met mij meegegaan in de trein om alvast een proefritje te maken naar de school…, 4 x overstappen !! Gelukkig sluit het allemaal redelijk goed op elkaar aan en duurt de hele rit iets minder dan een uurtje. Dus hopelijk verdwaal ik morgen niet (^_^’)

Vervolgens zijn we naar een shopping mall gegaan om een hoger kussen te halen waardoor ik hopelijk beter op de futon kan slapen en Pika chan heeft een boek gekocht.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het winkel-werkend personeel in Nederland hier in de leer moet gaan bij al die mensen. De vriendelijkheid en beleefdheid kent geen grenzen hier. Dusdanig dat je bijna in verlegenheid raakt van jezelf.

Hierna zijn we lekker met z’n allen uit eten gegaan om te vieren dat hun neef naar de universiteit gaat, zodoende heb ik meteen de moeder en tante van Keiko san ontmoet. Geen woord engels maar heel erg vriendelijk en het eten was erg lekker.

En iets dat ik toch echt even kwijt moet: het toilet hier heeft een verwarmde bril !
Nu ik het er toch over heb, ik zal eens kijken of ik iedere dag een Fun Fact kan vinden op de plekken waar ik allemaal kom (^0^)

Ik zal bij deze ook even de gelegenheid nemen om alle vragen van Sher te beantwoorden.

Slapen ze echt allemaal op een laag bed?
- Nee, de meesten hebben gewoon een normaal bed, de futons zijn meestal voor logés
Eten ze net als shin-chan aan zo'n heel laag tafeltje en zitten ze dan niet op stoelen?
- Geen idee, in dit huishouden iig niet.
Is het in Japan ook beleefd om te boeren na het eten?
- Nope
Als je gaat winkelen, staat de winkelbediende dan met jouw tas vol met gekochte spullen bij de deur en geeft ze daar je spullen aan?
- Nog net niet

Mocht iemand iets wilen weten dan hoor ik het graag en zal ik de vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Dat was het zo’n beetje voor vandaag mensen, morgen begint mijn eerste dagje school om 9.30, het verslag hiervan spoedig volgen ( en binnenkort ook foto's)

Oyasumi nasai minna san (^_^)

  • 06 April 2014 - 14:25

    Sher:

    AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH lief dat je al mijn vraagjes beantwoord!! Maaaaar ik had toch wel dan een beetje gelijk over het personeel.

    Nu het belangrijkste: IK WIL OOK EEN VERWARMDE WC-BRIL! Hoe awesome is dat haha.

    Liefie, ik moet gauw boodschapjes doen, dus ik hou het even kort.

    Love you, have fun en niet verdwalen! XxX

  • 06 April 2014 - 14:42

    Anne-Marie:

    Hallo Xavera!
    Heel veel succes en plezier op school!
    Fijn dat het ontvangst zo hartelijk was!
    Groetjes van de buren!

  • 06 April 2014 - 18:14

    MAMA:

    Hoi schatje, We zijn net terug van het feestje van Jans. Blij dat je een beetje bent bijgeslapen. Hebben ze geen hoog bed voor je zodat je beter kunt slapen. Wat heb je gegeten in het restaurant. Hebben ze daar hetzelfde als bij ons bij de wok, of is het geheel anders. Nou succes morgen met de trein en op school. Liefs en xjes van ons en de hondjes.
    PS. Je vader is jaloers op je ivm het eten.

  • 08 April 2014 - 00:40

    Nicola:

    Hey xav!

    Gelukkig gaat het zo te horen allemaal goed en ben je al snel gewend.
    Hoe groot zijn die shopping mall's daar wel niet?
    Ik kan niet wachten tot je volgende blog!
    We missen je nu al xxxx

    P.s ik ben fairy tail met subs aan het kijken en het gaat verassend goed hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Mijn eerste reis

Waarom Japan? Omdat het kan (^o^)

Recente Reisverslagen:

18 April 2014

Verandering..

12 April 2014

Een week verder.

08 April 2014

Tweede schooldag

06 April 2014

Wat heb ik vandaag gedaan..

05 April 2014

Vlugge update
Xavera

Zoals de meeste wel weten wordt dit gewoon echt gewoon mijn reis, mijn ding, mijn droom.. Het is allemaal heel spannend zo in m'n eentje, maar ik heb er echt zo ontzettend veel zin in. Ik ga er zeker alles uithalen wat er in zit en gewoon de tijd van m'n leven hebben!!

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 7003

Voorgaande reizen:

04 April 2014 - 03 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: